Baca yang ni dulu...

Friday, October 15, 2010

~ Entahlah ~


Dah terjawab segala teka-teki,emmmm...memang betul lah...ape orang tua cakap,tak boleh dinafikan lagi...lucunye rase.adui....so,macamane sekarang mat?jawapan dah jelas....persoalan dah terjawab....kamu mahu macamane lagi?"hatiku berbicara sendirian"eemmm...ok,sekarang....tak perlu rase bersalah lagi.Kau bebas dari tuduhan tu,mungkin pada zahir orang meragui kamu,tapi Allah Maha Mengetahui."Bagaikan sebijik batu besar menghempap tas kepala aku ni,rebah jatuh tersungkur...hahahahaha..."setan mesti ketawa saat ni kalu aku tak bangkit".Bangun muhammad.....bangun.....dimana kata-kata semangatmu dulu??ni baru ujian kecik,kamu kena ingat....manusia yang paling banyak menerima ujian kamu tahu siapa??jawapannye ye,semestinya aku tahu,tak lain tak bukan junjungan besar nabi Muhammad SAW.

Huuuh....aku senyum sendirian..."dulu kau cakap ujian itu tanda Allah nak uji IMAN,so,sekarang?ape jawapan kamu?"dah tak boleh terima??huuuuh...hatiku monolog lagi".camne yer....nak bagi tenang hati ni,eemmm...ustaz cakap kalu nak hati tenang bace quran,zikir,eemmm..memang betul...so,aku layan lagu ni.."Asma Allah,sami yusuf".

Duduk sendirian,tengok langit melalui tingkap bilik,dari tingkat tiga aku merenung sesuatu yang kurang pasti,fikiran melayan entah kemana~~~~~"tiba-tiba teringat kat mak ayah kat kampung,adik hakim....farahim,muiz...ape agaknya mereka sedang buat pada saat sebegini,yang pasti aku sangat menyayangi mereka semua."aku senyum sendirian bila teringat wajah mak,adik hakim.~ pok mat bilo nok balik??adik g sekoloh sokmo doh loni...mok masok sedap ari ni,ike singgam..ike kerisi goreng sedap...budu..pok mat make doh ko~? begitulah telatah adikku tiap kali aku telefon,aku pasti tersenyum bile dengar suara die,garau2 lucu~pok mat nok kecek nga mok ko?teringat ko mok?~abdul hakim rajab adikku yang bongsu,yang paling manje mak cakap,yelah anak yang ke-14,ape die nak pasti dapat."huuuu....aku senyum bile mengenangkan die.Aku suke menyakat die,hihihihi..seorang penakut...nak pegi tandas mesti suh teman,die pasti menggunakan kuasanya sebagai adik bongsu untuk mendapat perhatian dari mak,mendesak mak suh g teman.Akulah jadi mangsa bodyguard die,"~dik,nape tengahari adik berani?kalu male adik takut?die sengih je....nampak gigi kapak dua batang kat depan,aduii...luculah budak nie sorang,soalan yang aku tanye die tak jawab,cume sengih je."

Tersedar dari berkhayal~~beralih duk tas katil...bukak laptop,tengok2 nota.Masalah tu biarlah dulu,rasenye ok je kot,yelah...saat tu aku cume mampu senyum sendirian~~dah kene kat batang hidung sendiri baru tahu langit tu tinggi ke rendah....Laparnye rase....bersiap-siap nak g beli nasi.~~(Insha Allah akan bersambung)

p/s: Wahai manusia semua,kamu boleh hancurkan jasadku,patahkan tulang temulangku, tapi,jiwaku kau tak bisa sedikit pun menyentuhnya,menggongcangnya dan merosakkanya.Kerana aku milik DIA.

2 comments:

  1. Assalamualaikum...

    bakpo ni muhammad...huhu... cm ada mslah je..
    emm.... moga diberi ketenangan yg abadi.. InsyaAllah... huhu ^_^

    ReplyDelete
  2. .::tamarmanis::.

    waalaikumussalam..xde gapo2..saje je...^_^ peperangan berlaku dalam jiwa..biasalah..name dah manusia.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...